Ojojoj, vad tiden går!!

Jag tänker så ofta att jag ska skriva men jag hittar så sällan tiden till det. Eller rättare sagt, jag prioriterar det inte.
 
Alvar har hunnit bli 13 månader! Stora killen, fina lille älskling. Han hasar sig fram på rumpan obehindrat och han går emellan oss, och mellan möbler och någon av oss, men han använder det inte som färdsätt så att säga. Han är oftast en riktigt nöjd liten kille som är galet förtjust i sina systrar! Han ropar upp mot övervåningen om vi är själva hemma och vi kar mot dörren flera gånger varje dag. Han har sovit bra en längre tid, men nu har jag beslutat att sluta med nattamningen. Så fort han vaknade till ville han gosa med bröstet, vilket resulterar i att han inte kunde somna med någon annan än mig... Själva amningen klarar han sig gott utan nattetid - och redan efter första natten hade han accepterat att han inte fick gosa med bröstet, men han somnar inte om lika lätt nu. Jag hoppas att ett snart ger sig, för kontentan av hela grejen blir att jag ligger vaken halva natten...
Lovis har fyllt 9 år och blivit en liten pre-teen ut i fingerspetsarna. Hon använder min telefon  (eftersom hon inte får en egen...) och skickar snackats med sina kompisar och spelar in filmer i appen musically. Mitt i sin stor-tjej-attityd är hon fortfarande vår lilla Lovis, som älskar att sotta i knät, få egentid med en vuxen och somna i någons knä. Hon har kompisar mest varje dag om hon bara fick skulle hon nog delta i varenda aktivitet som erbjuds i Mullsjö... Här är det vi som får sätta stopp om det ska hinnas med läxor och lite familjetid också. Freja har snart gått första terminen i förskoleklassen och som hon har utvecklats! Fortfarande vägrar hon att vara med i klassens luciatåg, hon vill absolut inte stå i centrum för någon uppmärksamhet. Men hon går glatt till skolan de allra flesta dagarna och har fått många nya kompisar! Hon har börjat på handboll och tycker att det är riktigt roligt, även om hon absolut inte vill spela match på riktigt. Hon vet vad hon vill och är grymt svårövertalad i någon annan riktning. Att tvätta och kamma håret är fotfarande det värsta hon kan tänka sig! Älskade ungar, de växer så galet fort!
 
 
Julen närmar sig med stormsteg men jag är klar med julklappar o det mesta fixet. Till och med granen är klädd. Vi var jättetidiga i år! Förhoppningsvis bidrar den med lite julstämning för den är som bortblåst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0