Vardag "på riktigt"

Ja, idag var det dags för denhär mamman att testa på vardagen för första gången. M har varit hemma tills idag och jag måste ju erkänna att jag har varit lite bortskämd... Han har lämnat o hämtat tjejerna, handlat o lagat mat, diskat, tvättat och städat. Han har gjort läxor med Lovis och hittat på aktiviteter med Freja. Emellanåt har han myst med lillebror så jag har kunnat ge fullt fokus åt de stolta, men lite avundsjuka, systrarna. Ända tills idag, alltså. Han åkte till jobbet halv sju så det var jag som skulle få upp och iväg tjejerna så att Lovis var på skolan 8.20. (Sen att M lade fram deras kläder igår, packade gympaväska och förberedde så gott det gick - det var ju en bonus!) 

Det hela började så bra med en lillebror som sov mellan 22-04, åt och bajsade, och somnade om innan 05. Sen ringde min klocka 06.40. Problemet var bara att jag inte gick upp, utan skulle morna mig liiite... Och sov vidare till 7.40. Jaja, det var första morgonen det, jag får många fler chanser att lyckas bättre!

Och Lovis var i tid till skolan, vilket ju egentligen var det viktigaste! 

(Och imorgon är M ledig och nästa vecka börjar han sent och lämnar tjejerna på väg till jobbet, så det dröjer ett tag tills jag måste ansvara för det igen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0