Trött, Tröttare, Jag

Ja hjälp så trött jag är! Dels är jag trött och känner mig lite slutkörd överlag, mycket på jobbet och december samtidigt tog musten ur mig, tror jag. Uppepå det har Freja fått öroninflammation och sovit dåligt tre nätter på raken... Och idag skulle hela familjen upp och iväg, vid 06.30.(!) Ja, ni förstår ju att det inte var någon bra ekvation. Allra helst som vi gått in i värsta jullovs-moodet här hemma och sovit till 9-tiden varje morgon senaste veckorna, allihop! 

Men, tjejerna mjukstartar lite med en dag hos gamlamormor. De skulle gå till pizzerian och äta lunch idag och gå i leksaksaffären och titta - en väldig lyx och  himla uppskattat av två små tjejer! ❤ Sen är vi lediga två dagar till, innan vardagen drar igång igen.

Jag har jobbat halvdag och tänkte ta bort julen idag. Iallafall lite av den, stjärnor och stakar får vara kvar men tomtarna och mina röda gardiner får flytta tillbaka till lådorna på vinden nu. Fram kommer istället tulpaner, den finaste blomman jag vet, tror jag! (Det kan också vara för att den betyder vår och känslan av nystart som kommer med en bukett tulpaner...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0