Ska julen få bara kvar eller ska våren få komma in?

Vår julgran har betett sig lite konstigt sista veckan. Eller inte julgranen i sig kanske, men ljusslingan. En morgon gick den inte att tända och vi trodde att en lampa gått sönder. Där blev vi rätt så handfallna och visste inte riktigt hur vi skulle ta reda på vilken lampa det var som var trasig - så vi gjorde inget åt det. Efter ett par dagar kändes det ju himla trist med en mörk gran och vi bestämde oss för att "imorgon tar vi ut den". På eftermiddagen samma dag, när vi kom in efter en sväng ute, så stod den där och lös så fint. Vi skrattade lite åt att den nog inte ville slängas ut än och tänkte att den får stå ett tag till.

Igår skulle vi ha lite kompisar här på kvällen. När jag kom hem från jobbet så hade granen slocknat. Jag blev besviken och reagerade med att byta bort julgardinerna, plocka bort alla tomtar, röda kuddar och andra juliga saker. Bytte till vårduk och ställde tulpaner på bordet, dukade med våriga servetter och attiraljer. Jag kände mig nöjd! Lagom tills jag var klar så lös granen igen. Och jag kände att de röda gardinerna hade kunnat få vara kvar ett litet tag till...


Så nu blandar vi vårigt och juligt här hemma och får det bästa av två världar, på nåt sätt. Beroende på hur man sätter sig i soffan kan man känna jullugnet eller vårkänslor - vilket man vill!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tycker att det var väldigt länge sedan du skrev, gillade ju att följa er familj ;)

2015-08-11 @ 11:04:08
URL: http://ljuvavardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0