2015 -

Ungefär så skulle jag kunna sammanfatta mitt mål för det nya året.

2015 ska nämligen bli året då jag fokuserar på att må bra. Jag ska göra saker för mig själv och hela tiden utgå ifrån vad som känns bra och vad som är värt att lägga min energi och tid på. 

Jag ska bli bättre på att säga nej. Att tänka efter om jag orkar, om jag har tid. Om jag vill och om det känns värt att vara med eller göra något. Inte säga ja för andras skull, inte säga ja för att jag borde. Och inte ha ångest eller dåligt samvete efteråt.

Jag ska jobba med mina krav, både på mig själv och på mitt liv. Att sänka dem och kunna tänka att det blir bra ändå. Inte ha så höga förväntningar i olika situationer och inte tänka att jag måste göra allt helhjärtat och 100 procent lyckat varje gång.

Jag ska se det positiva runt omkring mig och uppskatta det, i alla situationer. Se det positiva i det lilla. Om någonting gör mig missnöjd eller frustrerad ska jag fundera på om jag kan påverka min situation och isåfall göra det - annars acceptera läget. 

Kort sagt - ska jag do more of what makes me happy, helt enkelt!

Nu välkomnar jag 2015 och ser fram emot allt som komma skall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0