2015

Vilket år det visade sig bli, 2015. Ett av de bästa, faktiskt. 

På vårkanten fick vi oss en överraskning som hette duga; vi skulle bli fler. En sjätte medlem av familjen (ett fjärde barn!) väntades och sämre överraskningar har man ju fått. Knappt någon bättre.

Sen blev jag äntligen moster. Till inte mindre än två små älsklingar! Ljuvliga små mirakel som förgyller vår storfamilj och jag vet inte vem som längtat mest; jag eller dedär två som blev världsbästa storkusiner! 

En sommar som egentligen regnade bort, men vi måste haft tur för nästan all vår semester tillbringades faktiskt i solsken. Husvagnssemester på skånska västkusten, Öland i omgångar. Minisemester på båten och fina dagar hemmakring. Underbart!

I november kom han då tillslut, älskade lillebror. Som vi längtat och väntat, som vi älskat från första stund! En liten pojke som kronan på verket, barnaskaran avslutas som den påbörjades och det känns så fint! Som att det var menat att han skulle komma till oss, lille Alvar. Jag blir fortfarande alldeles pirrig i magen och får en svindlande känsla av tanken på att jag har fyra barn!

Dessutom har Lovis fyllt åtta, Freja fem. Stora små systrar nu, som klarar av att vara ensamma hemma små stunder och leker rikrigt bra tillsammans - för att i nästa stund skrika i högan sky för något de blev osams kring. 

Året inleddes med två vänfamiljer och var tänkt att avslutas på samma sätt, ända tills magsjukan kom på besök. Vi har istället lagat trerätters tillsammans hemma, spelat spel och myst i soffan. Klockan är nu 23.20 och alla sover utom jag. Återstår att se om 12-slaget gåt oss alla förbi och vi rent av vaknar upp och 2016 är här.

Tack, 2015! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0