Brudklänning, trädgårdsfix och sommarkänslor!

Ja helgen som varit har bjudit på en hel massa härliga stunder!

Den började egentligen redan i fredags när jag flexade ut lite tidigare för en solig promenad. Vilket fantastiskt vårvädret, det gäller verkligen att passa på att njuta! Sedan hem för fredagsmys tillsammans med mina föräldrar, det händer inte så ofta men mysigt är det! 

I lördags packade jag in tjejerna i bilen och lämnade dem hos pappa o mamma. Marcus jobbade och jag skulle ha en dag på stan med fina vännerna, i jakten på den perfekta brudklänningen. I sommar är det nämligen dags för bröllop då våra bästa vänner gifter sig! Så himla härligt och roligt det är, och i lördags hade jag då äran att få följa med på brudklänningsjakt. :-) Det gick över förväntan, redan i första affären blev det fullträff och en otroligt vacker och romantisk klänning fick följa med J hem, alldeles perfekt för henne och deras logbröllop. <3 

Vi hann med en sväng på stan sedan, lunch på mysigt ställe och massa vuxensnack, såntdär som är svårt att få till med alla barn omkring men som är så fantastiskt härligt! Lite shopping senare åkte vi hem, och jag hann inte innanför dörren innan Lovis skulle fixas inför discot. Och det var så stort och speciellt att det fick ett helt eget inlägg... ;-)

Kycklingsallad på Condeco, 
trevligt ställe detdär!

På kvällen var det dags för middagsklubb. En härlig tradition som vi faktiskt kämpat på med nu i 4 år! Vi började som 10 vuxna, 3 barn och 2 magar. Vi är ny uppe i 16 vuxna och 16 barn, men för tillfället inga magar. God mat och trevligt sällskap, och mitt under  kvällen släcktes lampor ner och ljus tändes; Earth Hour. Barnen lekte och när tröttheten tog över fick de se en film. De sköter sig så exemplariskt alla ungar, jag är riktigt imponerad!

Idag var det trädhårdshäng, efter en fantastisk morgonpromenad utmed Stråkenleden. Första gången jag gick den men långtifrån sista, tänk så vackert vi har det här, alldeles där vi bor! Det är så lätt att glömma bort det och längta sig till andra vackra platser, men det mesta kan man ju få alldeles i närheten. 

Sen har som sagt trädgården fixats, och tvätten har torkat ute. Sommarkänslorna har börjat leta sig fram och livet känns allmänt bra! Termometern har visat på riktig vårvärme och blommor har planterats.



Och nu ikväll blev fönstren putsade, tro det eller ej! Det i sällskap av en magnifik solnedgång, och två spralliga tjejer som verkligen inte ville gå in! 


Välkommen, du efterlängtade vår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0