Det lider mot sitt slut...

Vi har inlett sista semesterveckan, och även av den återstår endast några få dagar.. Vi avslutar sommarlovet på samma sätt som vi började det; i hemmets lugna vrå. Lite så jag trivs bäst... Jag tycker faktiskt att det är lite skönt att vädret är sämre också så att pressen på att aktivera oss utomhus minskar, det känns helt legitimt att sitta inne en hel dag när det regnar titt som tätt. Några turer till lekparken och svampskogen har vi dock hunnit med, och en spontan eftermiddag på stranden blev det också i förra veckan.



I tisdags var vi och hälsade på på förskolan, efter över 8 veckor hemma kändes det som att det behövdes en liten påminnelse om att det är roligt där tillsammans med alla kompisar, för att vår hemma-älskande fyraåring ska känna sig ok med att gå dit igen. När jag sa i söndags att "nu har vi en veckas sommarlov kvar!" tittade hon på mig med sina stora ögon och sa lite vädjande "kan vi inte ta fyra..?"

Hon som har vissa svårigheter med att göra detdär tecknet, som storasyster alltid gör när en kamera dyker upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0