5 april, MIN HELG

Ja, helgen är ju bara halvvägs än. Men över lag så älskar jag helgerna! Jag trivs jättebra med mitt jobb, och har (nästan) aldrig söndagsångest, men att få vara ledig... Att ha en hel dag framför sig utan måsten och krav, det är ju ändå snäppet bättre. ;-) 

Nu är båda tjejerna så stora att de orkar med fredags- och lördagsmys. De är med och planerar och lagar maten, de längtar hela veckan efter att kura upp oss tillsammans i soffan med kuddar och filtar, och dippa grönsaker! Tända ljus är ett måste och somna i soffan är en given lyx. På fredagar är det just nu Let's dance som gäller, på lördagar gladiatorerna. Kanske inte vad jag hade valt om det var upp till mig, men tjejerna älskar det och följer det slaviskt. Missar vi nån vecka, om vi är iväg på annat, då har vi mys nästa förmiddag framför datorn istället.

Idag har jag varit på bytar-dag och fyndat barnkläder! 4 jackor och 19 plagg för 345 kronor. Absolut överkomligt! Tycker att detdär med begagnat är så galet bra! Bra för miljön, bra för ekonomin. Tjejerna är helnöjda och tycker inte alls att det är konstigt att det står andra namn i kläderna, snarare är det lite spännande att fundera över vem som haft plagget innan. Och när de flesta baskläderna köps så billigt känns det ok att unna dem något fint, fast onödigt, ibland.

Hemma blev det hamburgare och soffmys, såklart! Just ikväll bara jag och tjejerna eftersom M är iväg på innebandy-fest.

Helgen so far, i bilder...




Godnatt, världens bästa syster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0