3 april, UNDERBAR

Underbar. Tänk vad mycket som ryms under den rubriken.

Mina barn, ljumma sommarkvällar och ett nystädat hem. Sovmorgon och mys i soffan, barnskratt och doften av asfalt efter en regnig sommarnatt. Att få gå på toaletten när det verkligen behövs, gnistrande solsken en vinterdag och en hel natts ostörd sömn. Utsträckta små armar efter en jobbig dag, lediga dagar och.... Ja, ni förstår ju att jag kan fortsätta såhär i evighet.

Men dagens UNDERBAR får bli min man! Världens bästa man! I snart 11 år har han varit min, och jag har varit hans. Mycket har vi gått igenom, både gränslös sorg och ofattbar glädje. Vi tycker lika om mycket, olika om en del. Vissa dagar ses vi knappt, som en del i småbarnslivets vardagspussel, och ibland medför detsamma att det blir mer tjafs och stress än härliga stunder.

Men allra oftast så är allt just underbart, och jag är bara så galet lycklig över att han var där, dendär kvällen. Att just han fångade mitt intresse, och att jag lyckades fånga hans. Världens bästa man!

Underbar man, underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0