Helgen som försvann...

Då ligger jag här i soffan igen, här har jag landat många gånger denna helg. 

Ännu en helg som sprang förbi! Det blir ju lätt så på helgerna, man ska hinna med så mycket - ungefär allt det som inte hinns och orkas med under veckan. Men också det viktigaste av allt - att bara vara och samla ny energi inför veckan som kommer. Att bara hänga med barnen, utan måsten och krav och utan någonting som stör. Att hinna prata med M, för det är inte alltid det hinns med under veckorna.

Freja håller på och lär sig att somna själv, utan att vi sitter vid hennes säng. Hon har kunnat det innan, för längesen. Sen blev hon sjuk och jag liksom tyckte att det var mysigt att ligga där hos henne... När vi har pratat om det så tittar hon på oss med hennes stora ögon, lägger huvudet på sned och säger 'men, jag tycker ju om att dova med er!'. Och ja, då smälter man... Men nu, över ett år senare, tar vi ändå ett krafttag igen! ;-) Så ikväll satte jag på Bullerbyn på cd och gick ut. Två gånger fick jag gå tillbaka med henne men peppar peppar så somnade hon sen. 

Lovis är förkyld, så kanske kommer första VAB-dagarna nu i veckan. Jag är ledig torsdag och fredag, hoppas vi klarar oss dit!

Nu blir det Solsidan och soffmys med mannen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0