Mini-kalas och kompensations-dop!

Marcus har varit på konferens med jobbet och sovit på hotell inatt. Jag har istället sovit med en tjej på var sida om mig i dubbelsängen. Låter det bara osagt vem av oss som haft bästa natten.. ;-)
 
När jag är själv med tjejerna låter jag dem alltid sova i min säng, dels för att jag inte orkar springa emellan dem på natten men också för att det är lyxigt och mysigt att få mysa med dem båda två!
 
Idag vaknade dock Freja på ett humör som inte direkt ger känslan av att en härlig dag väntar... Vilken tur att vi redan innan bjudit hit bästa kompisarna för lite mini-kalas och kompensationsdop.
 
Jo, för lilla M vart besviken häromsistens över det faktum att hon aldrig döpt och därmed inte fått några gudföräldrar. Så idag har vi ordnat båda delarna! Ur en grön dopfunt fick hon vatten på sitt hår och jag och Marcus är numer stolta guide-föräldrar till lilla M!

 
Sedan fick hon doppresent och bjöds på dopfika i kombination med kalasfika för Lovis, som också uppvaktades på sin 6-årsdag.Två av mina absoluta favorit-tjejer firades med bär-paj och vaniljsås.
 
I eftermiddags tog vi en promenad hela familjen. Tjejerna cyklade och Marcus o jag fick jogga för att hinna med, även Freja börjar få grepp om det nu! Bortsett från den där lilla detaljen att titta var man åker... 8 grader varmt var det, i mitten av november. Galet! 
Men det skulle visst bli lite kallare frampå veckan. Jag längtar faktiskt efter lite kyla och snö nu. För att få lite mer julkänsla, det saknas! 
 
Ikväll har vi slappat i soffan och samlat energi att orka oss igenom nästa vecka. Jag har googlat efter nya favoriter bland julgodiset, finns galet mycket gott!


Tror minsann att det är dags att börja baka så smått... Och hålla tummarna för att karakrären har förbättrats kolossalt sedan förra året..! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0