Solsken, syskonkärlek och kofest. Och sömn-bråk!

Härliga lediga fredag!! Vilken lyxvecka det har varit, ledig onsdag och ledig fredag. Så skulle det alltid vara, 60 % arbetsvecka, känns lagom!
Vi pratade om det på jobbet i veckan, att 6 timmars arbetsdag hade varit så optimalt, ur så många synvinklar. Dels för arbetaren själv, att man nog blir mer effektiv hela dagen om man jobbar 6 timmar. Man får mer tid hemma med familjen, mer tid för återhämtning. Det ger ju såklart också bättre familjeförhållanden. Man har mer tid för barnen och för relationen, och gör allt det vardagliga arbetet som måste göras.
För att inte tala om arbetslösheten, den skulle ju också bli hjälpt av 6 timmars arbetsdag.

Jaja, i dagsläget är det 8 timmar som gäller och jag är glad att jag inte kobbar heltid!

Morgonen var så lugn, så lugn. Tjejerna gick tillsammans till lekparken, båda två så stolta! Lovis för att hon fick ansvara för lillasyster, Freja för att hon fick följa med. Jag är stolt för att jag har så fina och duktiga tjejer!

Sen har vi handlat, varit på återvinningen och planterat blommor. Min fina fantastiska man har börjat lasera all vår trall och annat trä-material... Tjejerna har cyklat, lekt i sandlådan och vart sådär härligt vår-glada.

Nu ikväll var det kosläpp på en av gårdarna här i närheten. Eller "kofest" som Lovis säger. ;-) Vi och två andra familjer köpte med oss pizza som vi åt i gröngräset, innan vi såg kossorna springa ut i hagen. Några lunkade försiktigt ut ur ladugården, smakade lite på gräset och tog det hela med ro. Andra sprang snabbt, hoppade och skuttade, och sprätte med benen så att mjölk fullkomligt sprutade ur juvren. :-) Haha, härligt att se!
Det var så mycket folk!! Alldeles galet, vi ställde oss på andra sidan mot var de flesta stod, annars hade vi hamnat så långt bak, nu stod vi precis framme vid elstängslet. Detta visade sig vara en av min makes bättre idéer, då vi stod precis vid utgången av ladugården. Vi såg precis när de lämnade vitt vinter-fängelse och kom ut i friheten! Någon kossa var så exalterad att hon ramlade!

Väl hemma blev det ännu ett kvälls-bråk med Freja. Galet trött och orkar inte med sig själv knappt, men hon ska inte sova... Inget är bra och inget blir rätt. Och hur otroligt synd jag än tycker om henne i dedär situationerna, så kan jag inte låta bli att bli irriterad och frustrerad...

Nu sover dock båda tjejerna och Marcus är hos grannen och tittar på hockey-VM. Jag ligger i soffan och äter upp tjejernas lördagsgodis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0