Loppisfynd!!

Loppis, alltså. Vilken underbar grej! Jag älskar atmosfären, att fundera kring vilka hem alla saker har stått i tidigare. Undrar vilka historier som ligger bakom alla föremål och vem som en gång köpt dem. Jag skulle kunna handla massor, jag älskar verkligen blandningen av nytt o gammalt. Det är det som gör ett hus till ett hem, tycker jag, alla dedär lite mer personliga detaljerna. Och är det så att själva detaljen tidigare varit detalj i ett annat hem, ja då känns det bara ännu mer charmigt och roligt!
Igår var det loppis här i närheten, och tillsammans med två andra mammor, och sammanlagt 6 barn, åkte vi dit. Jag fyndade en fin pall och en byrå, typisk 50-tals. Tjejerna gick loss på leksaksavdelningen och handlade en gryta till lekstugan, en burk till de kommande tappade tänderna, små ljusstakar och en cykelstol till dockan. Alla nöjda och glada! (utom möjligen pappan i familjen som har svårt att förstå varför han rensar o slänger, och övriga medlemmar köper hem nytt...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0