Tålamodet tillbaka!

Ja, igår så var jag, till skillnad från kvällen i förra inlägget, precis en såndär mamma som jag önskar att jag alltid ska vara. Tjejerna fick måla med fingerfärger, och inte en suck hördes från mamman trots att både barn, badkar, väggar och golv var kladdiga. ;-) Tillslut blev det dock lite bråttom eftersom Lovis skulle iväg på utklädnings-kalas. En prinsessa, såklart. (övervägde ett kort tag att skicka iväg henne som hulken, färdig o klar efter fingerfärgs-kladdet, men tänkte att mamma B nog inte skulle uppskatta att få huset blå-grönt...) Vi lockade håret, och blev så nöjd så. "Åh...WOW!" blev den spontana reaktionen vid spegeln. Detdär alltså, att känna sig så nöjd över sitt utseende och sig själv, sorgligt att det försvinner med tiden. Väl färdigklädd tog hon sig ett litet träningspass i mina TRX-band, och var sen redo för kalas! ;-)
Till kalaset gick hon sedan ensam, stolt över sig själv. Hon kände bara själva födelsedagsbarnet men inga andra barn. Nervöst var det, och hon kom hem 20 minuter innan kalaset var slut. Men glad, och stolt, och med godispåse i kassen. :-)
Godiset delade hon med lillasyster och de lekte faktiskt riktigt bra hela dagen! Lite tillsammans med granntjejerna, det känns så himla toppen att de har kompisar så nära!

Själv ägnade jag dagen åt att laga mat, för idag vankas det gemensamt kalas för Frejan och moster L. Freja fyller ju först om två veckor, men L fyller idag så vi passar på att fira när släkten är samlad. Så idag bär det av till systrarnas stuga utanför Linköping och väderprognosen säger att det ska sluta regna lagom till vi kommer fram. Gött!

Världens bästa make byggde en tvättställning som jag sett i en tidning. <3 Han kan, om han vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0