Nytt år, nya möjligheter!

Julen är över, så även i vårt hem. Idag åkte granen ut och tulpaner ställdes på borden. Ganska skönt ändå. Då, där i december när allt plockas fram och huset övergår till rött och mysigt, då tycker jag att det är underbart! Jag älskar alla tomtar och stjärnor, det mysiga skenet och den ombonade känslan det ger. Och granen! Doften, och ljuset. Jag kan titta på den hur länge som helst. Men sen, när man väl plockar bort allting, och huset återgår till sitt vanliga, då känns det så rent! Ljust och luftigt. Och lika underbart som det kändes då man plockade fram allt, lika underbart känns det att få bort det!

Ikväll har vi haft middag här, 13 vuxna och 10 barn. Fullt hus, med andra ord. ;) Det är fascinerande hur 5 barn mellan 2,5 och 5 år kan vända upp och ner på en hel övervåning på några timmar! Men, jag antar att det betyder att de har roligt!? ;) Väldigt trevligt att ses alla tillsammans, är det iallafall!

Idag har det varit ljuvligt väder! Men så kallt, -10 och kallare hela dagen. Vi har dock hållt oss inomhus hela dagen då Freja varit förkyld och hostig hela veckan. Jag får alltid lite dåligt samvete när jag stannar inne sånna dagar, men filmmys i soffan, chokladbollsbak och pussel- & spelstunder med tjejerna är också viktigt och säkert minst lika bra för själen! Jag brukar tänka att de är ute på förskolan varje dag, på helgen behöver de nog lite mamma-mys! <3

Nästa måndag åker vi till Egypten, tillsammans med min hela storfamilj. Fina mamma fyller 50 år och det firas i Egypten med sol och bad. Det ska bli så underbart! Att få komma iväg är just vad jag behöver nu, och vi i familjen L hade ju ingen riktig semester tillsammans i somras då jag bytte jobb, så vi ser fram emot detta! Freja säger "loligt mester!" varje gång det kommer på tal, och Lovis har lagt fram sin bikini sedan länge! :) Denna veckan har det varit 25-28 grader och sol, så vi hoppas det håller i sig!

Nu ligger jag klarvaken, klockan 03.24. Tänkte att jag skulle göra ett sista (?) försök att få igång mitt bloggande. Förstår inte varför det inte blir av, men jag älskar att läsa tillbaka och komma ihåg allt. Så nu försöker jag igen! :) Nytt år, nya möjligheter!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0