Vilken helg!

Ja jösses, vissa helger händer inget medan andra helger är fullt uppbokade. Denna helgen var av den senaste varianten... En helg som innefattade överraskningskalas, besök i skolan, marknad, övernattning hos mormor o morfar för de små och 30 årskalas för de stora, kyrk-uppträde av Lovis och sist (men absolut inte minst!) kalas för Marcus. Så imorse när jag gick till jobbet kände jag mig allt annat än utvilad. ;-)

Ja, fredagen började ju med lite överraskningsfirande av våran pappa som fyllde år igår. Lovis var förkrossad ett litet tag, när hon insåg att hon inte skulle vara hemma på själva födelsedagsmorgonen, tills vi kom på att ett överraskningsfirande när pappa kom hem från jobbet på fredagskvällen, det vore ju toppen! Sagt och gjort; grill och kaka till en hyrd film och lite paket fick det bli, och alla var nöjda. :-)

Lördagen började med ett besök i skolan. Lovis var så spänd och så nervös! :-) Hon höll sig mest i närheten av mig, men satt tillsammans med blivande klasskompisarna vid ett bord i matsalen där det bjöds på choklad-doppade marsmallows. :-) Min stora fina lilla tös! <3

Vidare på marknad där det blev fiskedamm, ansiktsmålning, ponnyridning, godisregn och sockervadd. Tjejerna följde sedan med mormor hem för mys och lek, medan jag åkte hem och laddade för 30-årsgalej med lite slappande i soffan...

Och vilken lyckad fest det blev! :-) Mycket berodde nog på att alla (nästan, iallafall) var med, och alla kunde slappna av och koppla bort tankar på barnen, för de är rätt så stora nu... Det började ganska så vuxet och sofistikerat, med god mat och sånghäften. Ett och annat tal, lugna diskussioner vid borden och mycket skratt. Sen fortsatte det, och slutade som årets fest, precis sådär som när man var 20! Dans på borden, musik som ständigt byttes. Lite mindre tal, lite mer högljutt tjo och tjim! Och ännu mera skratt! Några tog årets första dopp (eller till och med tre första dopp, annars är man visst ingen norrlänning...) och några dansade så golvet skakade - så pass att en lykta föll i golvet och gick sönder.
Minns inte när jag dansade eller skrattade så mycket sist. Vi hade packat med oss fleece-tröjor och vinterjackor tills när vi skulle vandra hemåt, men frampå morgonkvisten när det var dags att tänka på refrängen, då var det ingen som kände sig behöva detta.. ;-)

Efter 2,5 timmars sömn gick jag upp för att baka en citronpaj inan det var uppträde för Lovis med sitt musiklekis. Duktiga små tjejer! Två hela rader fyllde bår familj... ;-) Därefter kalas för världens bästa man; min!

Nu är det måndag kväll och mitt huvud exploderar nog snart... Dags för sängen, med andra ord!

https://cdn1.cdnme.se/2191910/6-3/pic_517ecc6fddf2b31d9c27db89.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/2191910/6-3/pic_517ecc889606ee31d153ef1b.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/2191910/6-3/pic_517ecc8a9606ee31bf5cbd47.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/2191910/6-3/pic_517ecc8f9606ee3167f0d940.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: moderellen

Så underbart härligt det ser ut!

Och du, tack för en snäll kommentar :) Sånt värmer oerhört!

2013-04-30 @ 21:56:55
URL: http://moderellen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0