Efterlängtade plusgrader!

Och ganska så många sånna, dessutom! :-) Idag var det 19 grader när vi åkte hem vid 16-tiden, och hela min kropp får ny energi av värmen! Det spritter i mig att plantera lite blommor, men det ska bli snö igen säger de som vet, så det får nog vänta någon vecka. Men nästa helg ska vi ha kalas för M, så då blir det nog lite blommor satt iallafall.

Igår kom Lovis klasslista, till hennes stora glädje! Hon längtar så, och fick med sig många kompisar till klassen. En manlig lärare blir det, vilket hon nog blev ganska förvånad över. ;-) Nästa lördag är det öppet hus i skolan och det tycker även jag känns väldigt spännande. Som icke uppvuxen Mullsjö-bo känner jag ju inte alls till skolorna här, så det ska bli roligt att se var hon ska tillbringa kommande 3 år! :-) Lovis längtat efter läxor, jag förfäras lite över att hon blivit så galet stor - när hände det?!? Hon var ju alldeles nyss världens finaste lilla bäbis, som tillbringade dagarna i min famn... <3

Nej, dags att krypa till kojs! Imorn ska Lovis till vårdcentralen och lämna lite blod. Vi har varit på Apoteket idag och köpt trollerisalva, även kallad Emla, som lite plåster på såren har jag livat att hämta med cykeln på eftermiddagen, och sen lovat cykling till musiklekis. Världens bästa mamma, säger Lovis vid sådana löften. Det är då inte så svårt att göra dem nöjda, de små liven!! <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0