De är ju faktiskt tre... <3

Jag står i köket och lagar mat när jag hör att Lovis börjar prata med Freja.

"Vet du en sak, att innan du och jag kom ut så kom det ut en liten pojke. Han heter Gustav och han är min storebror och din storebror. Mammas mage blev större och större, titta här! Sen kom han, men fick åka till himmelen istället, för doktorn kunde inte laga honom. Men hans kompisar i himmelen kunde laga honom, de har gjort det nu. Någon var nog doktor, tror jag."

Jag tittar in lite försiktigt och ser hur Lovis sitter i soffan med Gustavs album och visar Freja. Hon ser inte mig utan fortsätter sin berättelse.

"Mamma och pappa blev ledsna men sen kom jag ut och då blev dom glada igen! Sen kom du ut och då blev jag jätteglad!"

Älskade lilla unge, så medveten om livets mörka sidor, men ändå så härligt, naivt ovetande! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0