Förskolans dag

Idag har det varit förskolans dag, och Lovis och hennes kompisar stod utanför ICA och sjöng fina sånger. Jag och Freja var självklart på plats för att titta och lyssna på de små! Min mormor, aka barnens gamlamormor, var också där för att se sitt barnbarnsbarn uppträda.

Mitt hjärta smälter när de kommer där på led, hand i hand med en kompis och fina reflexvästar på. Jag är så glad att hon har sin förskola, sina kompisar. Hon är så stolt och så glad för dem! Jag slås ofta av hur glad jag är att jag känner mig fullständigt trygg med den personal som dagligen tar hand om våran ljuvel! De vuxna som har så stor plats i hennes tre-åriga värld. De gör så mycket mysigt, roligt och bra med våra barn men framförallt är Lovis alltid glad, nöjd och trygg. När hon ska räkna upp vilka hon älskar så börjar hon med familjen, släkten, några vänner och sina fröknar. Tycker det säger en hel del! ♥

Hur som helst, de var otroligt fina när de stod där och viftade med sina små flaggor och sjöng de sånger som de övat så flitigt. Det var stolta föräldrar, jag bland dem, som stod och tittade på. Och stolta små barn som fick var sin piggelin innan det var dags att åter promenera på det fina, charmiga, ledet tillbaka till förskolan för lunch och vila. Och idag hade minsann även vår lilla höna somnat gott. ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att få en kommentar av dig! Roligt att få lite koll på vilka som läser :)

2011-05-23 @ 07:27:40
URL: http://linalindstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0