11 månader!

Idag är min lilla höna 11 månader! En enda ynklig månad till 1 år, var tog tiden vägen?? Min fina, duktiga, glada, underbara, kloka, charmiga, busiga, älskade, lilla stora unge! ♥

Känns som det inte alls var längesen jag gick med min stora mage i värmen, och inte kunde få ut henne snabbt nog. Nu saknar jag magen och allt vad den innebar; all spänning och nyfikenhet och förväntan som är så otroligt underbar! Inte för att själva tjejen som låg i magen är något annat än otroligt underbar, men ändå. Den där förväntan, den älskar jag!!

Fast å andra sidan, jag älskar att ligga på sängen och titta på Freja och vänta på att hon ska vakna. Att se hur hon börjar skruva lite på sig, och först öppnar ena ögat lite grann. Efter en stund ler hon, sen öppnar hon ögonen igen. Med en gång är hon klarvaken och buset är i full gång. ♥ Hon blir extra lycklig om storasyster också ligger i sängen och väntar på henne. Jag älskar att busa med henne, hur hon tittar på mig lyckligt och snabbt kryper iväg i vetskap om att jag kommer att jaga henne. Hur hon kiknar av skratt när jag säger "smit inte, jag tar dig!" och hon kryper lite snabbare. Jag älskar hur hon gosar in sig i min hals när hon vill kramas, hur hon pussar mig med vidöppen mun. Hur hon, ibland när vi gosas, blir alldeles lycklig och till sig och biter mig i läppen. Jag blir fullkomligt varm i kroppen och lycklig när jag hör henne och Lovis tillsammans, syskonkärleken är fantastisk!!

Och idag är hon 11 månader, så i 11 månader har jag haft äran att få uppleva henne, lära känna henne och komma underfund med vem hon är. En charmig glad alldeles underbar liten unge som just nu kommer krypandes och säger "mammamammamamma"!!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0