vad har hänt???

Jag har alltid varit ganska så kvällspigg av mig, men sedan jag fick barnen har det ändrats... Dels är jag väl så trött på kvällen av allt håll igång, dels så har ju Lovis alltid vaknat tidigt, och somnat tidigt, så våra kvällar har blivit långa även om vi gått och lagt oss runt 10. M har haft samma rytm, så det har varit toppen! Men helt plötsligt, nån stans i december, så började vi, alltså jag och M, att vara uppe jättelänge! (i våra mått mätt, iallafall....) Nu somnar vi nästan aldrig tidigare än 12, och jag fattar inte varför. Lovis har visserligen börjat vara uppe lite längre, men som regel sover hon innan 20. Freja somnar ju fortfarande med oss, och sover fortfarande på min arm, så hon hänger ju med i våra rytmer. Och det konstigaste är, att även om jag fortfarande sover samma antal timmar som jag gjorde förr, och alltså går upp mycket senare nu, så är jag ändå så himla mycket tröttare! Jag var bra mycket piggare när jag sov mellan 22-06 än vad jag är nu, 24-08... Så det måste bli ändring på detta!!¨

I eftermiddag blir det kanske julgransplundring med Lovis och kompisar, beror lite på vädret. Sen blir det en promenad runt sjön. Funderar på att köpa mig broddar, för attans vad svårt det är att gå nu när det är halt! Gick när jag skulle hämta Lovis häromdagen, och höll på att hamna på rumpan flera gågner!

Frejas rum är igång och renoveras, känns roligt! Dock inte så mycket jag kan göra nu under dagen, så det blir väl en mysdag med Freja. I soffan, som det känns nu, för FY så trött jag är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0