mammas lilla hjärta..!

Imorse vaknade Lovis jättetidigt, runt 5. Sen låg hon en stund och vred o vände på sig i vår säng, innan hon sa att hon hade ont i magen o behövde gå på toa. Det var bara att gå upp, och eftersom Freja också vaknat så tog jag med mig henne. M fick sova vidare lite, han har ju hållt på så mycket med tjejernas rum senaste veckorna, så han förtjänar verkligen lite extra sömn!
Iallafall, när jag är nere och gör lite välling till Freja börjar Lovis gråta. När jag kommer upp har hon kräkts på golvet. Älskade skrutta, vad synd man tycker om de små när de spyr! Vi fortsatte in på toan där det kom en omgång till, sen kurade vi ihop oss i soffan med filt och barnprogramm. Hon ville ha lite vatten, drack säkert 4 dl på en gång. Och efter bara några minuter var det dags igen. =( "jag tycker inte det är roligt längre" säger hon då, gråtandes, finaste lilla hjärtat! Nej, det tror jag det! ♥ Men nu har det varit lungt i några timmar, så vi får väl se vad det blir av det.
Svårast just nu är att försöka få henne att förstå att hon inte får pussa och krama Freja:

"men, jag har spottat ut alla bacillerna nu" sa hon, och tittade vädjande på mig.
"ja, men bacillerna sitter i magen, och kan hoppa över till Freja. Du vill väl inte att hon ska behöva kräkas också?"
"nej... men jag älskar ju henne!?"

Som sagt, inte lätt att förstå... Nu har hon ätit lite glass och sitter i soffan och ser på barnprogram. Jag väntar på att hon ska bli trött, efter att ha varit uppe redan vid 5, så att vi kan sova lite.

Kommentarer
Postat av: Marléne

Usch, stackars liten! Hoppas hon kryar på sig snabbt! Kram

2011-01-21 @ 15:26:21
Postat av: vickan

tack! Jo, men nu verkar hon pigg, leker i dockskåpet för fullt! Hoppas det håller sig så!

kram!!

2011-01-21 @ 16:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0