myskväll!

Idag hade Lovis så jätteont i magen på förmiddagen, så vi fick ställa in de planer vi hade för dagen och ta en mysdag hemma istället. Lovis tyckte dock inte att det var så mysigt, för hon låg och jämrade sig i soffan mest hela dagen... Stackars liten! ♥ Först framåt 17-tiden släppte det, och hon blev lite piggare.

Inte heller Freja har tyckt att dagen varit någon höjdare, eftersom hon snällt fått stanna inne hela dagen hon också. Därför tog vi en liten lekstund i lekstugan frampå kvällningen, den fina lekstugan som finaste pappan (med lite hjälp av snälla morfar) har byggt under sommaren. Tjejerna tyckte nog att det var jätteskönt att komma ut lite, för det var väldigt svårt att få in dem efter en timmas ihärdigt lekande, lek som innehöll både matlagning, städning, handling, rutchkaneåkningn, kullerbytt-övningar, smultronletande och fotbollspelande. Även jakt på en och annan snigel, förflyttning av spindlar och jagande av grannarnas katter hann vi med. Åh vad jag älskar att sitta med när de leker! Det är inte så ofta som jag leker med dem, jag är mer en statist i deras lekar. Jag smakar på fikat, hejjar på när de jagas och slår kullerbyttor, uppmuntrar och facineras, men leker gör de mest själva faktiskt. Lovis är så glad att Freja blivit lite större och kan vara med i leken på ett annat sätt än tidigare, och jag älskar, som sagt, att sitta mitt i och höra hur de fantiserar. Eller, det är ju Lovis som fantiserar och pratar och hittar på, men man ser lyckan i Frejas ögon över att få vara en del av storasysters lek.

När vi väl kom in gjorde tjejerna sig iordning för sängen. Vi läste bok för Lovis och gav Freja välling. Sen satte jag mig i soffan, lagom till Fångarna på fortet skulle börja. Freja sov, men jag hörde att Lovis inte riktigt hade somnat än. M hade satt sig vid andra tv:n för att se någon sport av nåt slag, så jag smög in till Lovis och frågade om hon ville komma upp och ha myskväll med mig. Vi gjorde varm choklad och åt kanelbullar som vi fått av bästaste moster A. Så himla mysigt att sitta med bara henne, det händer allt för sällan sedan Freja kom till världen! Jag ska verkligen bli bättre på att ta mig tid till att umgås med bara henne, för det märkts tydligt hur mycket även hon uppskattar det!!! ♥

Nu sover resten av min familj, och även jag ska krypa ner i sängen. Imorgon väntar middag hos min farmor o farfar innan vi ska hämta hem Lovis dagisbästis för en liten lekstund. Lovis är så pirrig och längtar såå mycket! Underbara ungar, vad lycklig man blir av dem!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0