måste man börja jobba igen...?

Ja, det undrade jag verkligen igår, när jag insåg att detta var sista våren på ett bra tag som jag möter, föräldraledig. Att vakna och veta att man har hela dagen till sitt förfogande, idag också, och imorgon med. Och nästa vecka... det är ljuvligt! Dagar som igår; vindstilla, klarblå himmel. Strålande sol och glada ungar, blommor som skulle planteras, påskris som gjordes iordning. Grillat till lunch, solbränd på kinderna. Inga tider att passa, inga måsten. Bara mys i solen med två fantastiska tjejer som gör mig så stolt och lycklig! Ja, sådana dagar tänker jag att jag aldrig mer vill jobba!

Idag är det lite mulet så vi passar på att uträtta några ärenden i stan, och jag måste ärligt säga att jag undrar, även idag, om man faktiskt måste jobba igen. Jag skulle vilja tillbringa varje minut med mina tjejer! ♥ (Eller iallafall jobba halvtid, för lite vuxet samspel behöver man ju, så småningom...)

Kommentarer
Postat av: Stina

Jadu det låter helt fantastiskt, förstår att du vill fortsätta ha det så. Hörde att KD hade ett förslag om att ifall man väljer att ta hans om sin barnomsorg själv så skulle man få motsvarande peng vad det kostar att ha dem på dagis, skulle vara dryga 6 000 kr/månad. Vi får hoppas på det:))

Kram

2011-05-03 @ 15:21:03
Postat av: vickan

Ja, det skulle vara fantastiskt! =) Men jag hade nöjt mig med vårdnadsbidraget i nuläget, som är 3000 kr/månad, Mullsjö har dock beslutat att inte införa det... =(

2011-05-04 @ 07:10:17
URL: http://hemligarummet.blogg.se/
Postat av: vickan

Kram, förresten! ;)

2011-05-04 @ 07:10:32
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0