stackars liten älskling!!

Idag är Freja tre månader (tre!!! var tog tiden vägen???) och har fått sina första sprutor. Hon skrek litegrann när det stack till, lite ont gjorde det nog allt, mammas lilla hjärta! Jag är ju också så hemskt spruträdd och tycker det är så jobbigt när de ska få sina sprutor, då små älsklingarna. Jag tittar inte gärna, men vill ju ändå vara med och hålla om dem så de känner si trygga... Nu ligger hon dock här på soffan och skrattar, så än så länge är hon inte vidare påverkad av den. Skönt det!

Jag kan inte förstå att hon är tre månader redan, känns som förra veckan när jag satt här med stora magen och längtade efter henne. Då när livet i vår familj kretsade enbart kring Lovis. Helt plötsligt sitter vi här med två ljuvliga tjejer, och har visst gjort det i tre månader. Sommaren gick så fort, det som skulle vara en så lång sommar eftersom jag skulle vara ledig från början av juni. Helt plötsligt var den slut... Jag älskar visserligen hösten, när den kommer. Att få kura in sig, tända ljus, sitta under filten och mysa. Men ändå, tiden går så fort och det känns liksom lite deppigt att den där allra första bäbistiden är slut... Även om det som kommer också är helt underbart!

Lovis fyller snart 3 år, även det är helt otroligt! Tycker det är nyss hon kom! Igår var det hon som låg brevid mig på soffan om dagarna, idag är hon på förskoleutflykt med sina kompisar. Min lilla stora fina tjej! Ändå går det ju inte minns hur det var innan hon kom, vem vad jag då och vad gjorde jag hela tiden?! Jag kan iallafall konstatera att jag älskar livet som det ser ut nu!

Nu är det dags att stoppa lillfian i kläderna, ner i vagnen och hämta storasyster. Och hålla tummarna för en eftermiddag utan sprut-feber hos lillskrutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0