underbara helg!

Alltså, det är härligt hur livet förändras! Och hur man själv förändras! När man var liten betydde helg att mamma o pappa var lediga, godis o mys och kanske någon rolig utflykt. Eller bara lugn och ro hemma, lek med kompisar och systrarna. Sen, när man var i tonåren, betydde helgen att man var LEDIG och det kunde inte hända nog med trevliga saker! Vara uppe länge, gå ut eller sitta hemma hos varandra o umgås. Nu, när jag är vuxen (för jag får väl anse mig vara det, trebarnsmamma o fru o allt) så betyder helgen familjemys i soffan. Tid för att träffa kompisar o kanske någon rolig utflykt. Alltså, tillbaka på ruta ett. Och det underbara med det hela är att jag älskar det! Jag är så glad att jag slipper gå ut på helgerna, slipper vara vaken länge o hålla igång fram på småtimmarna. Jag älskar att sitta uppkrupen i soffan med hela familjen, låta Lovis somna i famnen framför idol efter att vi ätit fredagsmiddag och kanske lite popcorn. Att på lördagen hinna träffa hennes kompisar, leka lite o sen gå hem igen, och fortsätta myset. Helt ljuvligt!!!

Sen ska jag inte säga att det enbart är helgen så ser ut så, för mig är i stort sett varje dag helgdag just nu, eftersom jag är föräldraledig. Men på helgen är vi ju lediga hela familjen och de flesta andra familjer också!

Idag fyller fina lilla M två år! Förstår inte hur fort tiden går, minns när D ringde då, för två år sedan. Jag såg att det var han som ringde, men det var så dålig mottagning så jag hörde inte mycket, mer än bäbisskriket. Tillslut kunde vi prata och jag fick veta att hon kommit, fina lilla M, fem veckor för tidigt! Och nu är hon redan två år! Minns när Lovis fyllde två, och jag tyckte hon var så stor, helt otroligt vad hon kunde mycket och var duktig och förståndig! Nu är hon tre, och nu kan hon så mycket, och är så duktig och förståndig! De små älskade ungarna, det är verkligen sant som det sägs - den bästa åldern är den de just nu befinner sig i!!! Och nu är det så ljuvligt att få ta del av en treårings utforskande lärande värld samtidigt som man får följa 4-månaderns utforskande lärande värls - båda lika underbara men ack så olika!!!

Ikväll blir det tacokväll hos fina vännerna, men först lite mys med storskrutt i soffan, det står visst Skrållan på schemat! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0