störd nattsömn...

Inatt har nog ingen i familjen sovit särskilt bra. Freja har haft ont i magen, skrikit, rapat och pruttat om vartannat. Stackars liten, undrar vad jag har ätit...? Lovis har vakat några gånger hon med, en gång för att gå på toaletten, och två gånger för att hon drömt mardrömmar. Första gången vet jag inte vad det handlade om, då bara grät hon... Andra gången var hon ledsen för att någon hade tagit de rosa tofflorna... =) På förskolan finns det ett par lek-tofflor som Lovis fullkonligt älskar! Hon vill ha dem på sig varje dag, och hon säger ofta hoppfullt på morgonen "hoppas ingen har tofflorna idag". Så inatt drömde hon visst att tofflorna var upptagna, och hon var riktigt ledsen när hon vaknade till. =)

Idag ska vi åka och plantera nya blommor hos Gustav. Det är svårt detdär med graven, vilket dåligt samvete jag får när jag inte åkt dit på ett tag! Första året var jag där jätteofta, inte riktigt varje dag men näst intill. Efter ett tag glesnade det sig lite, men jag var iallafall där ett par gånger i veckan. När jag började jobba efter föräldraledigheten, blev det genast så svårt att hinna med. Heltidsarbete och så Lovis som man ville träffa så mycket som möjligt. Och på nåt vis är det ju så det måste vara, Lovis och Freja finns här hos oss och behöver oss och våran tid. Men det är ändå så svårt att inte känna detdär dåliga samvetet när jag känner att jag inte hinner... Han är ju också vårat barn... Men idag ska vi iallafall dit, har köpt blå ljung som jag ska plantera. Väntar nog några veckor till, men sen ska jag ställa dit den nya lyktan också, som jag köpt. Den är också blå, och jag gillar den jättemyxket! Har haft några lyktor där tidigare som gått sönder, då de klippt gräset och stenar sprätt upp på glaset. Så jag väntar nog lite till, tills gräset inte kommer klippas mer. Tar nog med lite mellanmål som vi kan äta där idag, det är så mysigt. Alla mina barn samlade, på nåt vis...


Kommentarer
Postat av: changa

Ha inte dåligt samvete vickan! G finns ju i era hjärtan och tankar hela tiden. DET betyder mest.

Kram.

2010-10-04 @ 14:29:47
Postat av: Vickan

Tack! Jag vet det egentligen, men ibland tar känslorna över förnuftet... kram!

2010-10-06 @ 11:52:44
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0