mysmorgon i soffan!

Åh, det är helt klart det bästa jag vet, en ledig dag som börjar med mys i soffan. Inga tider att passa, inga måsten. Bara mys och kramkalas! Vi har just haft lite sångsamling och sjungt om alla som är här, det var jag, Lovis och Freja och en hel hög med dockor. Några var hemma och var sjuka, och pappa var på jobbet, så alla kunde tyvärr inte vara med. Nu har Lovis fruktstund med alla dockorna, eller "barnen" som hon envisas med att jag måste säga. Det bjuds på vindruvor och äpple.

När jag frågade Lovis vad hon ville göra idag, sa hon att hon vill åka till IKEA och äta korv, så det kanske blir det lite senare. Jag har några små ärenden jag skulle behöva göra, så kanske ska passa på.

Har en såndär jobbig känsla av att livet bara försvinner för mig, det går så himla snabbt! Freja är snart 4 månader, och jag förstår knappt vart de första 4 månaderna tog vägen...? 4 månader av min dotters liv, och jag vet inte riktigt vad vi har gjort den tiden? Det är så sorgligt på nåt sätt, när man känner att man inte riktigt hinner med att njuta. Eller så är det just det jag har gjort, njutit, och inte fått mycket annat gjort - och därför känns det som att tiden bara runnit iväg...? För egentligen är det det jag gör hela dagarna, bara myser med tjejerna. Går till lekparken, kramas med Freja, läser böcker och leker. Det är väl mest det där andra jag känner att jag inte hinner med, som att putsa fönstrerna och rensa garderoben, och andra faktiskt ganska så behövliga grejer. Men allt det placeras så långt ner på prioriteringslistan, när alternativen är att leka och mysa med tjejerna!

Kommentarer
Postat av: jossan

ska jag berätta en hemlighet;) Danne har hört talas om att det endast kostar 300kr att få sina fönster putsade in-/och utvändigt tack vare ROT avdraget!! Så fortsätt du och mys- det tänker vi göra;)

2010-10-20 @ 10:43:35
URL: http://josefinkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0