just another day, in paradise!

Alltså, jag är nog född till att vara hemmafru! Eller nja, hemmafru kanske var och ta i (för visst brukar en hemmafru städa, laga mat, diska o tvätta...?) "hemmamamma" kanske stämmer bättre! Det är så ljuvligt att gå hemma med tjejerna, leka, mysa och pyssla hela dagarna. Vi började morgonen i soffan med frukost och barnprogram. Lovis övergick ganska snart till att leka i dockskåpet, vilket gjorde att jag kunde prata med Freja, som nu bjuder på ena skrattet gladare än det andra! Underbart, och jag blir lika varm i hjärtat varje gång, och fortsätter killa o busa tills hon blir alldeles trött, jag kan inte få nog av skrattet! Lovis kom sedan med mat hon hade lagat, så vi åt litegrann innan leken snabbt bytte rikting till doktor, fast egentligen kanske tandläkare, eller hårfrisör? Ja, ibland är det svårt att hänga med i svängarna... =) Sen gjorde vi inbjudningskort till hennes kalas, Lovis älskar att pyssla så det var härligt! Efter ett tag vart hon dock lite ofokuserad så vi tog en paus och stekte lite pannkakor istället. Pannkakor, som jag inte har stekt på flera år. Jag är nämligt fruktansvärt dålig på det, förstår inte vad jag gör för fel, men bra blir det inte. Eller, det blev inte bra, då för många år sedan. Idag hade jag en liten älskling som för varje pannkaka kom med uppmuntrande beröm, så det kunde liksom inte gå annat än kanon! "vad bra du gör mamma! se, den blev ju jättefin! jag visste att du kunde!" ;) Och ett gäng goda pannkakor senare var Lovis trött, så nu tittar vi på Nils Karlsson Pyssling.

Och hela tiden har Freja varit så nöjd, bara hon får titta på. Hon har suttit i babysittern, i knät eller legat på soffan och inte sagt ett pip. Hon ler och skrattar hela tiden, bara vi sitter brevid och nån gång då och då pratar med henne. Jag facineras hela tiden av hur otroligt nöjd hon är! Lovis var också väldigt nöjd, men så var hon också alltid i min famn. Detta är något helt annat, Freja är 4 månader på lördag och har hittills haft sammanlagt 6 dagar då hon varit missnöjd. Och 5 av dem var hon förkyld och hade tagit spruta. Hon gnäller verkligen aldrig, hon piper lite och då vet vi att hon är trött eller hungrig. Hon sover bra, äter bra. Det känns helt otroligt fantastiskt, och jag försöker verkligen att njuta av det! Att uppskatta det faktum att allt flyter på. Att inte ta det för givet.

Jag försöker också att verkligen njuta av att få vara hemma med mina små, och jag tror att jag lyckas. Det är så otroligt fantastiskt att varje morgon få vakna upp och veta att det kommer bli ännu en härlig dag, fylld med bara massa lek och bus. Och kärlek! Städet, disken och tvätten tar vi på kvällarna, när vi är två vuxna hemma. Så att en av oss kan vara med barnen, medans den andra grejar. Sen är det ofta lite stökigt här hemma, och damma gör vi inte allt för ofta... ;) Men jag tror att barnen mår lika bra för det och jag vet att jag iallafall mår himlans bra av att få vara med dem!!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0