föräldramöte!

I förra veckan var vi på föräldramöte. Tänk, att jag är förälder på ett föräldramöte!! Helt konsitgt, det är snart tre år sedan Lovis kom och jag blev mamma till ett barn här på jorden, och ändå så facineras jag dagligen över att det faktiskt är så, att det där lilla barnet som just nu sover på soffan brevid mig är mitt!!! Eller ja, att både hon och lillan som sover i vaggan, är mina! Det är så otroligt stort och jag undrar om jag någonsin vänjer mig vid tanken?
Det var så härligt, personalen hade spelat in barnen när de sjöng under en samling, så vi fick lyssna. Åh vad härligt att höra, så duktiga är de!!

På föräldramötet skulle vi presentera oss lite för varandra, eftersom alla föräldrar inte riktigt känner varann och man träffar ju heller inte alla eftersom man lämnar och hämtar på olika tider. Så började de, och berättade vilket barn som var deras och ifall de hade syskon. Jag blir alltid lite ställd i sådana situationer, men när det blev vår tud sa jag "Vi är föräldrar till Lovis. Hon har två syskon, storebror Gustav som bor i himmelen och lillasyster Freja." Med en klump i halsen och jag kände att tårarna var nära. Men jag sa det, och det är jag glad för idag! Hon har två syskon, och det känns viktigt att de andra föräldrarna också vet om det, ifall Lovis skulle prata om honom och de andra barnen sen nämner något hemma. Jag vet inte alls hur mycket hon pratar om honom där, men här hemma nämner hon honom titt som tätt, så man vet ju aldrig.

Det är konstigt detdär, hur det knyter sig i mig varje gång jag ska berätta. Jag blir liksom nervös, känns precis som när man var 15 och satt med telefonen i handen och skulle ringa killen man var kär i. En klump i magen som nästan gör ont, men så fort det är gjort mår man så bra!

Nej, nu måste jag väcka mitt stora lilla hjärta, hon borde egentligen inte sova såhär sent... Men hon var så trött idag, och jag har inte riktigt hjärta att hålla henne vaken alltid... ♥

Kommentarer
Postat av: jossan

men det är starkt av dig att du säger det, trots att det kniper sig i magen!kram!

2010-10-18 @ 18:27:31
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Vickan

tack!!! <3

2010-10-19 @ 12:10:13
URL: http://hemligarummet.blogg.se/
Postat av: Maria

Känner igen mig så väl i det du skriver. Jag tycker också att det fortfarande är svårt att berätta om Tilda för okända människor. Men precis som du känner jag att det är viktigt att berätta om henne trots att det känns nervöst. Hon är ju faktiskt också mitt barn och pojkarnas syster. På sitt sätt är hon en del av vår vardag och vi pratar mycket om henne.



Angående din kommentar i min blogg. Jag har skrivit en bok om vårt liv med Tilda och tiden efter hennes död. Jag berättar om allt som hände under hennes levnadstid, om tankar och känslor vi som föräldrar upplevde. Sedan vidare om hur det är att anpassa sig till livet som änglaföräldrar och allt vad det innebär. Att genomgå livets kommande steg med ständigt närvarande tankar och känslor kring det barn vi förlorat. Den här veckan ska manuset skrivas ut och skickas till tio förlag i förhoppning om att någon ska anta den. Kommer att bli en riktigt nervpirrande tid framöver! :)

2010-10-20 @ 08:27:22
URL: http://amundsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0