underbara söndag!

Igår var vi på middag hos M's syster, mycket trevligt! Lovis hade en härlig kväll hos mormor o morfar, hon hade packat sin lilla väska och såg fram emot en kväll med mycket mys och bus! Och det blev det nog! Hon och mormor hade pysslat lite först, limmat fina saker på fina pinnar. Marcus o jag fick varsitt fint paket när vi kom och hämtade henne idag. Älskade unge, hon är så duktig! =)

Igår kväll hade de ätit tacos. Sen hade min syster kommit hem med en kompis, och skulle göra sig iordning för en utekväll. Lovis hade då varit inne hos henne och lekt lite, och under tiden hade mamma o pappa plockat undan tacosen och plockat fram lite godis. Sen hade Lovis kommit ut och sett att godiset stod på bordet, och bara stirrat och sägt, helt förvånad "Va??! Har ni börjat utan mig???!" Haha, så underbart! Hela hennes värld kretsar kring henne, hon är så van vid att hon är medelpunkten här hemma.

En annan sak som var så härligt, som hon sa häromdagen. M började jobba redan vid 07, och hade åkt till jobbet innan vi vaknade. Då brukar han ringa sen på morgonen, och Lovis brukar få svara. Så frågade M henne vad hon gjorde. "jag gör... lite vad jag vill" svarade hon, och det lät så härligt! Precis så livet ska vara när man är tre år, att man gör lite vad man vill. Inga måsten, inga krav. Så himla glad att hon får chansen att vara hemma lite mer! 15 timmar är precis lagom för henne, det märks att hon tycker det är jätteroligt när hon är där, hon trivs så bra med både kompisarna och personalen. Men så märks det också att hon tycker det är skönt att få vara hemma, att hon njuter av tiden med mig och lillsyrran. Det känns som en lagom kombination för vår 3-åring; 15 timmar på förskolan och resten av tiden hemma.

Jag skulle kunna skriva hur mycket fantastiska saker som helst, som hon säger. Alltså, jag förstår att alla mammor känner så, men hon är den härligaste ungen som finns! Så glad, positiv och social. Så omtänksam, snäll, mysig och kärleksfull. Freja är naturligtvis också fullkomligt ljuvlig och gör mig till den lyckligaste människan på jorden flera gånger varje dag, men det ploppar ju inga kommentarer ur munnen på henne. Hon mest tittar på mig med sina stora nyfikna ögon och ler sitt tandlösa ljuvliga leende och då bara känns livet precis som det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0