städdag!

Jodå, idag har jag lyckats städa. Kanske inte riktigt så mycket som jag hade tänkt, garderoberna i tvättstugan står fortfarande helt orörda och jag vågar knappt öppna dem, jag är rädd att det väller ut saker som jag sen inte kan ställa tillbaka... Men det mesta andra är undanplockat och det återstår bara att dammsuga på övervåningen. Skönt!

Lovis har idag med sig kaka att kalasa på med sina kompisar på förskolan, hon var pirrig imorse när vi lade ner kakan i burkar. Hon räknade noga så att det skulle räcka till alla barn och fröknar. Hon konstaterade att det var några för många "om en mamma kanske också vill smaka". 

Freja, lilla loppan, har sovit nästan hela natten! Hon somnade runt 20 igår kväll, var vaken lite runt 21 för ett par rejäla blöjbyten... Men somnade snart om igen. Jag gav henne mat innan jag somnade runt 23, sen åt hon inte förräns runt 0730 imorse. Skönt, men jag känner mig ännu tröttare idag än vad jag gjorde igår! Konstigt nog!

Funderar så på om jag ska börja ge henne nåt mer att äta snart, ibland går det bra, som inatt. Men ofta tycker jag det verkar som hon inte blir helt nöjd på mig. Eller, nöjd blir hon. För stunden... men ett par timmar senare är det dags igen. Hon är dessutom väldans besvärlig att amma med, så nyfiken på allt runtomkring och har inte alls ro att ligga o mysa med mamma... Men, det kommer nog ta ett par veckor till innan jag verkligen gör något åt det! I skåpet står et paket ersättning o ett paket gröt. Gröten är oöppnad o ersätningen har använts en gång. Det tar liksom emot, när jag har mat att ge henne... Hon ska äta vanlig mat resten av livet, så vad gör ett par veckor till med krånglig amning??

Jaja, kanske skulle ta tag i dammsugningen också, så kan jag vara riktigt nöjd med mig själv sen. Eller inte, för nu vaknade Freja.... ;)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0