längtar...

till julen!!!

Jösses vilka julkänslor jag fick igår kväll, när det snöade sådär fint utanför fönstren och vi satt i soffan med en kopp te och tända ljus på bordet. Jag måste nog säga att min favoritårstid hela tiden är den som vi är på väg emot. Jag älskar julen såhär innana, och fram i februari börjar jag känna att det finns ingen bättre årstid än våren, och sådär håller det på. Ganska så behändigt...! =)

Lovis kom springandes alldeles lycklig imorse, med tindrande ögon sa hon "mamma, det är snö idag också.." Älskade unge, det finns inget bättre än att se henne glad och sprudlande, då blir hela jag alldeles lycklig!
Stackars lilla Freja är dock inte så pigg idag, alldeles ledsen o ena ögat rinner... Nu sover hon och jag hoppas hon är lite piggare när hon vaknar... Lilla hjärtat, lika lycklig som man blir när barnen är glada, lika ont gör det i hjärtat när de är ledsna och krassliga... ♥

Jag tänker så ofta på hur livet såg ut innan barnen, men jag kan verkligen inte komma ihåg hur det kändes. Hur det var att komma hem om kvällarna, och så var det bara M och jag. Inga barn som krävde uppmärksamhet, som ville leka inne på toaletten medans man sitter där, eller promt måste ammas samtidigt. Inga små tjejer som vill se på barnprogram och gärna vill ha ett knä att sitta i när man själv skulle behöva laga mat eller hänga tvätt. Inga barn som inte ville sova, som man fick läsa två sagor för och sedan sjunga tre sånger för, och sedan fick springa in till flera gånger under kvällen, och däremellan tvingas sitta på en liten stol precis utanför dörren.. Men inte heller några varma kramar av korta små armar, goa pussar och ett "jag har längtat efter dig". Inga glada skratt medans man sitter på toaletten, inga goda ursäkter för att strunta i tvätten. Inte några mysiga samtal när man läser saga. Ingen liten röst som ber om sånger, som vill ha extra kramar, extra pussar o behöver stoppas om på nytt... Inga små tjejer som gör varje dag till den bästa! Jag är så glad för att livet ser ut som det gör, det finns inte en dag då jag längtar tillbaka, till då det var bara vi. Ibland kan jag längta efter en kväll för oss själva, men det bästa är ändå att komma hem, och mötas av kramgoa tjejer!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Vickan!

Det är så underbart att läsa din blogg, du får familjelivet att framstå som så oproblematiskt och fint! Jag förstår nog att det kanske inte alltid är det, men jag tror att din inställning gör att problemen inte får ta så stor plats och att du ser till att njuta ordentligt! Du är nog en helt underbart mamma.

Kram på dig, hoppas att vi ses i februari!!

2010-11-10 @ 09:03:42
Postat av: Anonym

Tack Åsa, vad glad jag blir!



Hoppas också att vi ses i februari!!

kram!!

2010-11-22 @ 11:57:14
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0