julmys!

åh, jag längtar verkligen, men när jag tänker efter så är det nog nuet jag längtar efter, alltså den här tiden innan jul. Förberedelserna, myset, mörka kvällar och snöiga promenader. Adventsljusstakar i fönstren, det är underbart! Lovis gjorde ett pepparkakshus i helgen och det står i köksfönstret nu, färdigpyntat. Lite bomull som snö och några tomtar, när vi fikade igår placerade Lovis även en pepparkaka utanför, och det ser så härligt ut. Det känns som när jag var yngre och bodde hemma, och pepparkakshuset dekorerades i vårat kök. Härliga minnen!

Lovis och jag gjorde en snölykta när vi kom hem igår, och två snöspöken. De blev jättefina! Lovis tyckte det var spännande att ge dem mun, ögon och näsa och sen tända ljuset i snölyktan. Det är så härligt med barn, att få vara med när de liksom upptäcker världen, lär sig saker och gör saker för första gången. Eller, hon gjorde ju detdär förra året med, och litegranna minns hon men ändå. Det är ett helt år sedan och då var hon inte mycket mer än två år gamal. Men sen blev det "fruskallt" så då gick vi in och värmde oss under en filt med lite pepparkakor och saft.

Idag vart det ännu mera snö, så M lämnade Lovis när han åkte till jobbet idag. Han började senare, så det passade bra! Men nu snöar det fortfarande, så han får minsann komma hem på lunchen och hämta henne också, vill inte släpa ut Frejan (eller mig...;) ) i snökaoset. M har bilen, eftersom det inte var plogat alls när han skulle ge sig iväg och därför inte kom ut med den andra bilen... Så jag blir hemma idag, slutar det blåsa ger vi oss nog ut sen och leker lite. Annars blir det till att julmysa med lite lussebak, skulle jag tro!

Har jag sagt att jag älskar livet som föräldraledig??? ;)

Kommentarer
Postat av: jossan

nä, det visste jag inte;) här är det med julmys som gäller idag! ha en mysig dag! kram

2010-11-23 @ 13:05:45
URL: http://josefinkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0