dopförberedelser!

Igår var min snälla mamma här och hjälpte till att baka inför dopet. Vi bakade bröd, knäckebröd och kokade marmelad. Min fina mormor har också bakat två sorters bröd, så det blir nog bra det här. Bara en liten sak kvar att fixa, sen är jag redo för en dag på Ullared tillsammans med mamma, mormor, mormors syster och min syster imorgon. Ska bli roligt!
Lite nervöst är det dock, att vara ifrån Frejan en hel dag... Hon tar flaskan utan problem, så det kommer gå galant för M. Dessutom är ju Lovis hemma också, och hon kan ju alltid få Freja på bra humör, så det blir nog inga problem. Men ändå... jag ska vara ifrån henne hela dagen, hom längst har jag vart ifrån henne i en timma hittills...

Men jag måste säga att det ska bli lite bra att M får ha dem båda en hel dag. Han har ju i sin tur bara haft dem båda i en timma hittills, och det är inte fel att han får känna på att det inte alltid är en dans på rosor att ha två små älsklingar... ;)

Idag blir det till att åka till församlingshemmet o kolla lite, fixa det allra sista och sen ta helg! Lovis har önskat köttfärssås till middag idag och finaste maken har lovat att laga. Jag kan visst bara slappna av o mysa med Frejan?? En liten Freja som envist snurrar runt till mage varannan minut o sen ligger där o stönar o stånkar samtidigt som hon kravlar sig aningens bakåt. Lilla skrutta, det är så underbart att få vara en del av hennes vardag o se alla framsteg, stora som små!!! ♥

När vi drog upp rullgardinen imorse var det grått o trist ute, snön smälter bort o det kändes allmänt tråkigt. "vilken underbar dag det är idag!" utbrister Lovis då. Hahaha, ska verkligen försöka bli bättre på att se livet ut hennes ögon! Där finns inga onödiga problem och varje dag tenderar att bli bättre än den förra. Just nu sitter hon och leker i sitt dockskåp, där tillbringar hon mycke av sin tid. Jag tillbringar mycket av min tid i soffan utanför, och lyssnar på henne. Det är så otroligt härligt att höra, samtidigt som jag inte kan förstå hur stor hon har blivit! Hon fyller tre år på tisdag!!!

Nä, kanske bäst att sätta igång denna dagen, för att kunna ta helg nån gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0