brrr!!

Idag är det kallt! Har just varit och lämnat storasyser på förskolan, sent som vanligt och lillfian fick smyga in till kompisarna som redan hade börjat samlingen... Men hon verkade inte allt för ledsen för det idag. Fattar inte hur vi alltid kan bli så sena!? Men det är så mysigt att ligga kvar länge i sängen och kramas och busa med tjejerna, rätt som det är är klockan halv nio och vi borde snart vara på väg, o då har vi inte ätit frukost än... Jaja, hon njuter nog också av våra mysmornar!

Freja ligger ute i vagnen och sover. Har lagt dit en termometer idag för att se hur pass varmt det är... Tycker det är svårt att veta... Hon sover så mycket bättre i vagnen än om hon sover här inne, hon är gladare och piggare under eftermiddagen om hon fått sova ordentligt i vagnen på förmiddagen. Det är bara så svårt ibland att låta henne ligga kvar, det är ju den stunden som jag har att kunna mysa helt med henne, när Lovan är iväg... ;)
Hon har börjat äta så mycket på nätterna nu, minst två gånger och ibland tre varje natt. Hon är stor till växten, lång och tjock som en 5-månaders bäbis. På BVC tror de att hon behöver mer mat, eller iallafall att hon får ersättning på kvällen så att vi vet att hon äter ordentligt. Men det tar emot att ge henne annat, när jag har mjölk... Vi får se, ett tag till får hon fortsätta äta på mig iallafall. Det är ju dessutom otroligt mysigt!

Ikväll ska jag på inredningsparty hos fd jobbarkompis S, ska bli jättekul! Dels att komma iväg lite (har ju visserligen med mig Freja, men ändå - det är ju annat än att gå hemma hela dagarna...) men också spännande med inredningsparty för det har jag aldrig varit på! Lovis o pappa får då lite mys här hemma på egen hand.

Jag borde verkligen ta tag i städningen! Medan Freja sover, så jag kan passa på att lukta lite på henne sen... Alltså, finns det något bättre än att få borra in näsan i en naken bäbis, och bara lukta...!? Det är lycka, det! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0