snö, igen...

Nu snöar det igen, det är verkligen inte klokt! Vi kommer ju ha snörekord flera gånger om, ifall det ska fortsätta i denna takten...

Jaja, Lovis verkar iallafall pigg idag också, så det blir nog inget mer med örat. Freja har sovit hela natten utan att äta, och dessutom ända till 08.00, vet inte om det är att hon blir mättare på gröten, eller om det var en engångsföreteelse, det återstår väl att se. Men idag känner jag mig iallafall utvilad, så om det inte vore för att jag har ont i halsen hade detta sett ut att bli en toppendag! ;)

Jag ska försöka ge mig in till stan idag, trots snöfall och punktering på bilen... Varför är det så, att problemen hopar sig och då när man faktiskt inte har riktigt tid för det...? Fast å andra sidan - har man någonsin tid för problem...? Jag behöver verkligen ha en baddräkt inför helgens minisemester till Danmark, känns sådär kul att leka runt i en bikini, med eftergravid-magen...

Lovis har en adventskalender här hemma, en som min fina mamma har gjort åt henne, med ett paket att öppna varje dag. Idag var det ett memory, ett likadant som hon brukar spela med hemma hos mina föräldrar. Enda skillnaden var att detta var nytt, och originalförpackningen fanns kvar, den har gått sönder hos mina föräldrar så där sitter korten ihop med ett gummiband. Lovis tittar på memoryt, vänder och vrider.... "men, det är ju inget gummiband?" =) Så nu har vi ägnat morgonen åt att leta efter ett gummiband, ett sånt där riktigt ska det vara, i gummi - jag erbjöd ett hårband att ha runt om, men det var inte rätt. "nej, vi får nog fråga mormor, hon har nog ett" säger Lovis, och slutar leta. Haha, det mamma inte kan eller har, det fixar mormor, i Lovis värld.

Idag fyller dessutom finaste P år, så stort grattis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0