Sommarfeeling!

Ja helt plötsligt var den här, sommaren. Eller sommarvärmen, åtminstone. Vi packade bilen i onsdags kväll och åkte till Öland, och redan på vägen ner verkade det lovande för en toppenhärlig helg med en temperatur på runt 15 grader hela resan. I torsdags när vi vaknade strålade solen och termometern visade på 20 grader. I skuggan!  

Så häriligt det är att komma iväg litegrann. Jag som går hemma hela dagarna känner ett lite extra behov av miljöombyte men jag tror att vi alla har njutit av lite annan luft några dagar.

Vi har lekt, solat, grillat och myst. Varit en sväng på stranden och vore det inte så kallt i vattnet hade jag nog tagit ett dopp - så himla underbart var det! Marcus föräldrar kom ner sent i fredags kväll så tjejerna har njutit av farmor- och farfar-sällskap. Vi har spelat frågesport, både Lovis o Freja tycker det var jättekul och Lovis var verkligen jätteintresserad och såg det som ett sätt att lära sig nya saker. Alvar har varit på sitt allra bästa humör hela helgen, skrattat o pratat hela tiden. 




Nu är vi på väg hem, men redan på Öland hamnade vi i bilkö över en timme. Så istället för ursprungsplanen med varsin baguette blev det mc Donalds - där det också tog en timme.... Så klockan blir mycket innan vi är hemma, men men - vad gör väl det?! Jag är ju ledig imorn med, och även då ska solen stråla sägs det!  🌞

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0