Jullovet som försvann

Som jag hade sett fram emot jullovet! Marcus skulle vara hemma en hel del, vi hade roliga planer på gång och tjejerna skulle få leka med kompisar plus att vi skulle hinna mysa en massa. Jag såg hur jag skulle hinna med alla tre barnen och ändå ta igen mig lite själv, efter en graviditet med ytterst lite sömn. Vi skulle alla hinna samla krafter inför en ny termin, helt enkelt.

Så kom jullovet, och redan då hade alla tre barnen varit förkylda en vecka. Så vi startade med lite extra minus på sömnkontot - för oss alla. Och inte blev förkyldningarna bättre direkt, de gick bara runt. Freja klagade på ont i örat en natt, Alvar var jättetäppt. Lovis blev superbesviken när vi stoppade lite av den planerade kompisleken. Vi vuxna såg framåt och tänkte att hon behöver ta det lugnt för att vara frisk till alla julfiranden, men det var svårt för vår kära 8-åring att se det perspekrivet. Därav några tråkiga dagar hemma, då typ alla klättrade på väggarna... 

Men så kom julafton och vår planering höll; alla var pigga. Vi tillbringade dagen med Ms familj och var alla nöjda när vi åte hem sent på kvällen. På annandagen var det dags för firande med min familj och återigen hade vi en superfin dag och alla var pigga o glada.

Två dagar senare fick vi en himla trist påhälsning, magsjukan. Lovis var dålig ett par dagar, sen har det gått runt i magen för både mig och M. Ytterligare minus på sömnkontot, alltså... Magsjukan fick oss dessutom att ställa in vår nyårsplaner plus dagens trevligheter. Imorgon är planen lunch hos mina föräldrar tillsammans med alla syskonfamiljer, och vi håller tummarna för att vi kan åka!

Sen återstår en lovdag innan den nya terminen drar igång, och jag undrar när dendär kraften ska inhämtas egentligen...? Just nu känns det som om vi alla ger oss in i den nya terminen tröttare än vad vi var när vi slutade förra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0