Svettigt uppdrag!

För några veckor sedan var jag på mitt livs första föräldramöte i skolans värld. Jag imponerades av engagemanget hos läraren; han visade bilder han tagit av alla barnen och för varje bild log han stort och berättade en liten historia bakom bilden. Han berättade, nästan lite stolt, om saker de gör i skolan och om vad de kommer göra framåt.
Sen kom då äntligen frågan, den fråga som jag har väntar på i många år - vem vill vara klassförälder? En annan mamma svarade direkt och jag var inte sen att hänga på! :-) Haha, jag har längtat efter att få vara klassmamma sedan jag själv var liten, och min mamma var klassmamma.

Idag hade vi hyrt gympasalen och bjöd in alla klasskompisar och deras familjer för att umgås, fika och leka. Några ordnade lekar och tävlingar och mycket fri lek för barnen. Det verkar vart uppskattat och ca 2/3 av klassen kom. Roligt!!

Framöver har vi planerat in en adventskalender som barnen själva ska få pyssla ihop i skolan med hjälp av tändsticksaskar och luciafirande, lite lagom för denhär terminen.

Nu ligger jag i soffan och tar igen mig, det tog på krafterna att leda dessa ca 15 ungar och deras syskon, mammor och pappor ( och en moster) i en svettig gympasal med ungefär 0 % luftkonditionering. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0