Höstlov!

I början på veckan hade Lovis en mysdag på stan med mormor. Lovis fyller snart år, och iår tog mormor med sig henne till stan så att hon fick välja sin egen present. Vad hon valde vet jag inte, det blir en hemlis till födelsedagen, men alldeles nöjd var hon iallafall över dagen! De hade lunchat på stan, handlat present och myst, i många timmar. Att få odelad uppmärksamhet av mormor, det är lyx för en snart 6-årig storasyster.

I måndags fick vi dock hämta hem Lovis från fritids, så frampå kvällen var jag osäker på om hon skulle orka med en stadstur på tisdagen. Jag ringde och pratade med min pappa, och förklarade att Lovis var lite hängig och snorig, så att vi får se hur det blir imorn. Freja som leker bredvid stannar upp och tittar på mig, "Men! Jag kan följa med mormor. Jag har inget!" Lilla hjärtat, det hela slutade med att Freja får ha fredagsmys med mormor o morfar på fredag, och sova över där själv medan resten av oss har halloween-mys med Lovis alla kompisar.

Slutet gott, alla nöjda!

Idag har vi höstlov, mina tjejer och jag! Vi jag startat dagen med frukost framför Skrållan och nu har de hoppat i badet. Själv har jag bestämt mig för att göra absolut ingenting idag, trots att en städning vore på sin plats. Har tex en tvättkorg som svämmar över... Vi får väl se hur det går med den saken. Jag brukar ha galet svårt att koppla av mitt i stöket!

Här borde jag tillbringa min dag...

Fast jag börjar här...

Samtidigt hör jag hur tjejerna skrattar så de kiknar i badet, bästa bakgrundsmusiken!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0