En månad till jul!

Idag är det en månad kvar till julafton och vi började dagen på julmarknad på Sägnernas hus.

Freja gjorde sig fin på egen hand, hon;

Och jag funderade på hur jag, på ett icke sårande och kränkande sätt, skulle tala om för min stolta och väldigt nöjda 3-åring att hon faktiskt inte får lämna huset, när hon ser ut såhär.

Jag älskar allt dethär innan jul, allt som bygger upp känslan och stämningen. Julmusik underlättar livet, litegrann. Jag känner mig alltid lycklig när jag hör julmusik, och nästan varenda låt ger mig en speciell känsla, ett speciellt minne. Att planera, handla och slå in julklappar är verkligen någonting jag tycker om, inget jag vill stressa med eller göra i en hast. Att baka, göra julgodis och laga mat är också sådant som verkligen hör till, pepparkakshus och pepparkakshjärtan med våra namn är ett måste. Utan dessa saker känns det inte på riktigt, och jag älskar det alltihop! Och jag älskar hur mina barn älskar det! :-)



Under eftermiddagen lekte tjejerna med kompisar på gatan och jag tänkte ta tag i tvätten och dammsuga här hemma. Jag hamnade dock i soffan med en tallrik glass, och där blev jag kvar.

Nu väntar en ny vecka igen, tiden går extra fort under helgerna - känns som att jag nyss gick hem för helgen. 

Men, som sagt, bara en månad kvar till jul nu, vilket betyder att det inte ens är en månad kvar till jullov! På 19 dagar ska jag jobba 1, himmel så underbart det blir!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0