Barndoms-minnen!

Igår, fredag, var jag ledig! Jag tänkte att jag skulle vara med Lovis i skolan på morgonen, på deras goddag-samling. Goddag-samlingen visade sig vara inställd till förmån för adventsgudstjänst (jo, jag vet att man inte får kalla det för gudstjänst, men jag tycker att det är löjligt!), så jag följde istället med till kyrkan. Det var nog precis vad jag behövde för att julstämningen skulle infinna sig, att få lyssna till berättelsen om Josef och Maria, och det lilla Jesus-barnet, och få sjunga dedär sångerna som man firat in julen med sedan barnsben. 

Tanken var att jag, när jag lämnat henne, skulle åka hem och adventsstäda. Fönstren har inte putsats sedan förra julen, så det var hög tid! Marcus och Freja skulle fixa lite grejer på sitt håll, så under förmiddagen hade jag huset för mig själv.

Jag letade fram alla jul- kartonger i förrådet och hittade då också en låda med massa gamla kort, brev och grejer som min mamma sparat. En sån där kartong som jag flera gånger funderat på om jag verkligen ska spara, den tar ju ändå stor plats!
Men nu vet jag varför mamma sparat på det! För hjälp vad jag skrattade igår, så tårarna rann! Och flera grejer behövde jag skicka till mina systrar, så även de fick skratta lite... ;-)





Haha, dethär har jag konstaterat när jag var 8 år. Och tydligen tyckte jag att det var himla viktig information, eftersom jag har dokumenterat det på ett papper!

Jag hittade också en önskelista inför julen, då jag var nyss fyllda 6.



Men det jag skrattade mest åt var ett brev som mamma skrivit innan hon och pappa skulle åka på bröllopsresa. Johanna och jag skulle vara med farmor och farfar, och de fick ett brev med information för att klara barnvaktandet på bästa sätt.



Hahaha, som jag skrattade åt meningen "de skriker när de ska tvätta håret, inget att göra åt." Bara ett konstaterande, liksom, inget konstigt alls. Som Johanna sa, vi var ett hopplöst fall! Galet roligt, tyckte jag iallafall, och med dethär blev jag sittandes i nästan två timmar! 

Tack mamma, för allt sparande och samlande!! :-) Jag ska också spara på allt, för jösses så roligt det är i efterhand!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0