Årets första snö!

Igår kväll kom den, årets första snö. Och jag låg i soffan med filt och tända ljus, och tittade på film och höll på att missa den. Vore det inte för Facebook och en sisådär 10 statusar om det första snöfallet, hade jag nog gått och lagt mig alldeles ovetandes! ;-)

Imorse blev det iallafall premiär, vinterns första morgonpromenad i snö. Lite slaskigt men himla mysigt! 




Tjejerna blev alldeles lyckliga när de vaknade och fick höra att det snöat, de flög ur sängen och klädde på sig själva. Åt snabbt upp sin frukost och borstade tänderna och håret utan diskussion. Tog på sig sina ytterkläder utan att bråka och sprang ut. Lovis nynnade och sjöng hela morgonen, "jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var ju roligt hurra!...." 

Att få ta de första stegen ut på den snötäckta gräsmattan, härlig känsla!


Sen följde ju hela proceduren då jag skulle försöka ge mig iväg med bilen, klädd i sommardäck... och jag tillslut fick åka med Marcus, och vi lovade att nästa år, då ska vi vara ute i god tid! ;-)

Jag fick hämta tjejerna promenerandes, men det gick bra! Och jag måste ju erkänna, dethär att verkligen få kura in sig i halsduk och mössa - det är himla härligt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0