Ett annorlunda fredagsmys

Igår byttes det traditionella fredagsmyset i soffan ut mot en kväll på Jönköpings konserthus tillsammans med fina J. Och såklart tillsammans med självaste huvudpersonen;


Det var riktigt bra! Flera gånger skrattade jag så tårarna rann och vissa gånger ville jag gråta av det sorgliga som han berättade. Han berättade sin historia med en väldig självdistans men samtidigt på ett gripande sätt med mycket inlevelse! Så mycket sorg och smärta som det finns i världen, alltså! Efter igår så tycker jag att jag förstår honom och alla hans sidor och sätt mycket bättre. Jag förstår vad hans fru, som verkar så otroligt vän, ser. 

Vi bestämde oss för att gå först i början på veckan, när vi såg att det fanns biljetter kvar, efter att i somras ha prioriterat bort detsamma av olika anledningar. 
Men sånnadär kvällar, när man gör sig fin och iordning och lämnar familjen och tacosen för en kväll på stan med vännerna, fullt av skratt och härliga samtal, de är inte vardagsmat nu för tiden. Och kanske är det just därför, för att det inte tillhör vanligheten utan bryter den vardag som jag faktiskt älskar, som jag uppskattar det så mycket! 

Så tack, J, för sällskapet! :-)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Tack själv fina du:)

2013-11-24 @ 14:24:11
URL: http://josefinkans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0