Trötta barn men utvilad mamma!

Ja hjälp vad jag har sovit! :-) Till halv nio ungefär, varje morgon, så himla skönt! Tjejerna har sovit riktigt bra, och Freja har sovit längre än mig varje dag, och Lovis har vaknat strax innan. Idag satt jag längst bak på båten, i solen, och läste en tidning, medan tjejerna fick bästa uppmärksamheten; av mormor.

Härliga dagar i Vadstena har vi haft, jag älskar campinglivet! Båt, husvagn eller tält spelar inte så stor roll, det är atmosfären jag mår så bra av. Lugnet, lunken. Alla människor, att sitta på kvällarna och höra sorlet från alla andra, att leva lite spartanskt och knappt byta kläder på en vecka. Äta på papperstallrikar och diska i balja, picknick på filtar runtom i olika parker och bad på nya platser.

Och nu väntar ytterligare en veckas semester innan vardagen drar igång igen. De går så fort, dedär sommarveckorna som känns oändliga då på våren, när de planeras. En ynka kvar, av sex sommarlovsveckor för tjejerna. Njuta ska vi göra, och sol är önskvärt. Blir det regn får vi njuta av det. Jag konstaterar att jag har lyckats, jag har tagit tillvara på semestern och sommaren, livet, och njuter bäst jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0