En sommar att minnas!

Vilken sommar det har varit, sommaren 2013 kommer utan tvekan att gå till historien som en av de bästa somrarna! Iallafall i min historia, den om mitt liv.

Det började liksom redan innan själva semestern började, och jag var färdig och nöjd på jobbet en dag tidigare än tänkt. Sen fortsatte det med en första semestereftermiddag som var så lugn och ljuvlig, då jag var så avkopplad redan på en gång och somnade på soffan medan barnen lekte. Och sen liksom bara fortsatte det i en rasande fart, med sol mest hela tiden och hur många stranddagar som helst! Relativt varmt i vattnet och tre helt lediga veckor, HELA familjen!

Vi åkte direkt till Öland vilket gjorde att semesterkänskan infann sig på stört. Båda tjejerna är relativt stora och självständiga, och leker ofta faktiskt riktigt bra tillsammans. De klarar sig utan middagavila, utan helt regelbundna måltider. Det har alltså varit en sommar utan massa hålltider att passa hela tiden, utan barn att konstant passa på och underhålla, utan något som helst regn att sysselsätta sig ifrån. Och de få dagarna det har regnat (typ tre??) så har tjejerna varit helt nöjda med att leka och greja tillsammans, medan vi föräldrar har kunnat ligga på varsin soffa och läst. Jag har läst 4 böcker denna semester! Sista dagen på Öland fyllde Freja tre år och jag sörjde lite granna att min lilla, faktiskt inte är så himla liten längre...
Vi fortsatte i en röd liten idyll på landet med bästa kompisarna; fyra nöjda
ungar - fyra nöjda föräldrar. Sol, bad, äventyrsland och ännu mera sol. Snäck-plockning, kortspel, och ungefär hur mycket skratt och skoj som helst.
Sen följde sommarens soligaste och varmaste vecka, då var vi hemma och tillbringade varje dag på stranden. 7 dagar av 8 möjliga åt vi både lunch, mellanmål och kvällsmat där, tjejerna badade och jag solade. Marcus letade husvagn, inför nästa års semester, och njöt av att vara ledig på ett sätt som han aldrig tidigare gjort.

En vecka mitt i jobbade vi båda två och tjejerna fick istället njuta av gamlamormors sällskap. Och vice versa, gamlamormor var nog lika nöjd hon. Tjejerna minisemestrade en natt med gamlamormor, mormor och morfar på båten, och föräldrarna minisemestrade hemma; en barnfri kväll och en hel natts sömn!
Slutligen hann jag och tjejerna med några nätter på båten, med mormor o morfar, i Vadstena, medan pappa fick jobba o slita på sitt håll. Allt detta toppades med massa kvällsbad, fredagsmys på stranden, fantastiska solnedgångar, härliga vänner och massvis med glass. Det går det åt en sånhär varm sommar!

Som sagt. Sommaren 2013 hamnar iallafall i min historiebok, både när det gäller vädret och våra personliga förutsättningar så har den slagit många rekord! Jag har galet många fina minnen att ta med mig in i hösten, och kunna plocka fram dagar då livet inte känns fullt så soligt.

(Och vet ni vad det bästa är?? Den är inte riktigt slut än..!)

 

 

 

(och nej, varje liten minut har inte alls varit sådär idyllisk och ljuvlig, ibland har jag velat rymma iväg en stund, och bara slippa dethär med en trött och viljestark treåring eller en liten minitonåring... men ändå. Sommaren i stort har varit såhär! Och det är så jag hoppas kunna minnas den!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0