Vakennätter...

Så ligger jag här vaken, igen... Senaste veckorna har Freja haft en mindre rolig rutin... Hon somnar snabbt o enkelt runt halv åtta. Sover lugnt o fint till 01, ungefär. Ropar sedan ett lite osäkert "mamma" och blir strålande lycklig när jag kommer för att hämta henne. Lycklig - och pigg...! Hon somnar sedan inte om förrän efter ett par, tre, timmar - och under tiden ligger även jag vaken. Jag finner det tyvärr alldeles omöjligt att somna om något av mina barn är vakna...

Igår gjorde hon på lite annat sätt, hon vaknade nämligen redan vid halv nio, och var vaken sina två timmar då. Så inatt har hon sovit som en liten prinsessa! Men vid tre-tiden fick jag ett sms, med bild på en fin efterlängtad liten bäbis som beräknas anlända till våra finaste vänner i januari (en bild som skickades igår em, men på grund av problem hos 3 levererades först nu....) och nu ligger jag vaken här, iallafall. På grund av en annan bäbis än min egen! (osäkert om jag ens kan kalla Freja bäbis längre...?)

Då Freja är mer lik fina M i hela sin personlighet och sina vanor, än vad hon någonsin varit lik sin storasyster, önskar jag att denna nya bäbis, för Js och Ds skull, får Lovis lugna och nöjda temprament och framförallt får hennes sovvanor! ;) Inte för att det är något som helst fel på Freja och lilla M, tvärtom! De är två viljestarka tjejer med en helt otrolig personlighet! Två av mina favorit-tjejer! :) Men Lovis var.. ja, lite "lättare", helt enkelt. ;)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, det är snällt att du önskar oss en lugn bebis;) Men börjar bli lite osäker på att det kan bli det med tanke på vad vi fick tjuvkika på igår i en timma- då var den allt annat än foglig och lugn... Men bara den sover så kommer allt annat att kännas lättare;) Men det är ju tur att dom är så megaälskade trots att dom gör sina föräldrar supertrötta <3

2011-09-28 @ 07:38:02
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Vickan

Haha, ja mest är det sömnen jag unnar er!! ;) I övrigt tror jag att barn som Freja o Malva är lättare i längden, man blir mer osäker på allt det känsliga!

Kram

2011-09-29 @ 07:26:38
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0