Stor dag!

Idag ska Lovis sjung på gudstjänsten tillsammans med sitt musiklekis. Lovis älskar sådant! Hon har övat på sången och hon undrar om det finns microfon där, eller om hon ska ta med sig en egen? ;)

I våras gick hon på dansskola med mormor, och sedan hade de stor uppvisning. De skulle vara utklädda till djungeldjur och Lovis valde efter mycket velande att vara elefant. Världens finaste elefant! <3

I somras gifte sig hennes faster. Lovis hade då bestämt sig för att hon, under bröllopsfesten, skulle sjunga en sång för fina brudparet. Under förberedelserna frågade jag om hon ville hå fram och ställa sig bredvid Mia, men då tittade Lovis på mig och sa "men! Då är det ju ingen som ser mig!" Så hon bestämde att hon skulle stå på sin stol så att hon syntes ordentligt! :) På stora dagen stod hon sedan på sin stol med mikrofon i handen, så att alla skulle se och höra henne. Innan hon började var hon lite nervös, jag trodde inte hon ville och sa "vill du inte? Du måste inte!" "jo... Jag vill bara ha en kram av min mamma..."
Så, efter att ha tankat lite trygghet så sjöng hon "du ska inte tro det blir sommar" fint och tydligt, finaste lilla älsklingen!

Och idag är det då dags igen, och Lovis längtar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0